Zvukový vůz je určen pro záznamy a vysílání hudebních pořadů, koncerů a vystoupení.
V roce 2019 jsme postavili nový přenosový vůz podle našich představ.Umožňuje kvalitní „živý“ mix hudebních pořadů pro rozhlasové a televizní účely, nahrávku a následný mix hudebních pořadů ( koncerty, muzikály, DVD apod.) a může fungovat i jako podpůrná zvuková režie pro složité pořady.
V zájmu zvýšení kvality těchto pořadů je připraveno kompletní pracoviště, vybavené mixážním pultem Soundcraft VI7000, 300 m dlouhým optickým kabelem, dvěma stageboxy s variabilním počtem vstupů max. 64 + 64, všemi potřebnými efektovými zařízeními, softwarovým multirackem, 64 – 128 stopým záznamem a plnohodnotným zálohováním záznamu, aktivními splittery Klark a komunikačními a výstupními periferiemi.
Zařízení je umístěno ve speciálně upraveném skříňovém dodávkovém voze, který poskytuje příjemné pracovní prostředí. Ve voze jsou instalovány TV monitory (SDI, PAL), náhledový 4K monitor, čtyřdrátový komunikační systém, vysílačky Motorola GP 340. Záznam je následně zpracován ve zvukovém studiu na systému Pro Tools.
Výsledky naší práce jsou např. živé koncerty Hvězdy popu v opeře a Hvězdy popu na Karlštejně, Vánoční koncert Hany Zagorové, Fantazie Yvetty Blanarovičové v Sazka aréně, Naposledy spolu – Helena Vondráčková a Karel Gott, muzikál West Side Story, Felixír Felixe Slováčka, DVD muzikálu Babylon Zdenka Merty, DVD 65 let Karla Svobody a Hvězdy na Vltavě. Fešáci v Lucerně, 180let Vítkovických železáren, Heritage Singers, 5O Let Brichta, Helena Vondráčková live 2008, Petr Kolář, Medvěd 009, Věra Špinarová, Ceny AWARDS, Zlatý Slavík 2009, Zlatý slavík 2010, Ceny Anděl 2010, Luboš Pospíšil, Alphaville, Michal David 50, Eva Urbanová a Karel Gott v Lucerně, Tři sestry, M.Bok Skřítkové z Křinického údolí, M. Žbirka 60, Narozeniny Václava Havla Rudolfinum, Světluška, Zlatý slavík 2018, Karel Gott v Bratislavě, Zrní se symfonickým orchestrem ve Foru Karlín, Marta Kubišová v Lucerne, Máme rádi Česko, Mattoni festival, Thom Artway, Hašler na Hradčanském náměstí,Brutal Assault 2017, 2018
Naší hlavní výhodou jsou detailní znalosti prostředí natáčení, velké zkušenosti s přímými přenosy, hluboká znalost ovládání technických zařízení, zázemí a znalosti hudební produkce z vlastního zvukového studia, muzikantské zkušenosti.
Běžná denní cena pronájmu ( v závislosti na vybavení ) 25000,-
Technické specifikace:
Soundcraft Vi 7000 128ch/48kHz, 64ch/96kHz
MADI Router DirectOut M.1K2 - 1024ch
Genelec 1032C
2x Soundcraft Vi Stagebox 64in/16out
Optický MM kabel 300m + 200m
Lze využít i SM optické kabely a BNC koax
Bricasti M7
Lexicon PCM91
UAD Realtime Rack 64ch
DBX Quantum II
Rosendahl Nanosyncs HD - PAL BlackBurst, HD TriLevel, WC, LTC
48kHz/24bit 128 stop, 96kHz/24bit 64 stop
2x 128ch ProTools HD4 (Digidesign Sync + 2x SSL DeltaLink Madi HD)
MADI Router umožňuje In-Line záznam
Nuendo live 128ch, 2x Reaper 64ch
Analog, AES/EBU, MADI, Dante
Až 128
Naše ozvučovací divize disponuje technikou od firmy L'acoustic, Digico, Yamaha, Shure, Martin audio, Midas a další.
K dispozici jsou reproduktory L'acoustic MTD 108, X12, X15, X5, MTD 115 HQ a PA Kilo + Kiva se subwoofery SB118 a a ARCS, napájené zesilovači LA 15, LA 4, LA4X, LA 8, nebo procesorem LAKE a zesilovači CROWN. Mix zvuku si můžete vychutnat na mixážních pultech Soudcraft Vi1000, Vi2000, Vi1, DIGICO SD 9, Midas Verona, Midas Venice, Yamaha 01V, Yamaha 02, Soundcraft Spirit, Allen&Heath Icon, Behringer X32, Behringer Wing, Allen&Heath Qu-16.
Bezdrátové mikrofoní sety Shure Axient a URD, se skvělými hlavami Shure KSM 9, nebo běžnými Beta 87, Beta 58, nebo SM 58 budete mít radost z toho co slyšíte. Pro osobní monitoring nebo pro dorozumívání slouží in ear Shure PSM 600, 400, 200 s různými sluchátky či téměř nevyditelný Roger Phonak. Pro mluvené slovo používáme v televizi oblíbené headsety DPA 4066 nebo pro muzikály DPA 4088. Jako klopové mikrofony můžeme použít Sennheiser MKE 40, které se pro svou charakteristiku dají ozvučit.
Sady mikrofonů pro snímání kapel jsou standardem – Audix D6, Beta 58, Shure 91, Shure SM 57, 58, sada sennheiser 602, drátové KSM 9, KSM 27 na spolehlivých stojanech Konig Maier. Pro tiskové konference nebo projevy na zasedáních jsou skvělé úzké mikrofony Sennheiser ME 36. Menší akce ozvučujeme reproduktory Martin audio S 215 a S 218, aktivními reproduktory DB nebo Soundking. Pro rozložený nebo do mnoha různých prostorů distribuovaný zvuk máme k dispozici 16 malých reproduktorů Martin audio EM 26. K dispozici nejen pro ně je množství různě vysokých stojanů.
Sounddevices 688, 664, 663, 552, MixPre-6, MixPre-6 II
Fostex PD 606, FR2 LE
Roland R26
Zoom H6, F8
SQN 4S
Sony PCM-D100
Schoeps CMIT 5 U, MK 4, MK 41, GVC, MiniCMIT
Sennheiser MKH 416, MKH 60, MKH 816, MKH 70, MKH 418S, MKE 440
Sanken CSS-50
Soundfield SPS 200
Rode NTG-1, NTG-2, NTG-3, Videomic Pro
Instamic Pro
Sennheiser EW G2 500, EW G3 2000
(s mikrofony Sanken COS-11D, Sennheiser MK40)
Lectrosonics SMDB/E01, HM/E01
(s mikrofony Sanken COS-11D)
Wisycom MTP40S, MTP41S
(s mikrofony Sanken COS-11D)
Sounddevices 422, MixPre-2
Betso SBOX-1, WTSC-1, SBOX-2RF
Tentacle Sync E
Sennheiser EK 1039
Stageline
Beyerdynamic DT 770 Pro
Marshall Major II
Shure SRH145
Tři standartní zakázkové zvukařské vozíky
Malý Zuca vozík pro horší terenní podmínky
Ambient
K-tek
Rode
Zvuková postprodukce neboli mix pořadu je často opomíjená, ale velmi důležitá součást tvorby audiovizuáního díla. V televizní praxi to znamená s minimem výrazových protředků dosáhnout maximálního výsledku.
Divák musí rozumět slovu, vnímat hudbu a mít pocit, že se pořad natáčel v reálném prostředí. Pro poslech zvuku z televizoru bohužel žádné normy nejsou (narozdíl od kin, kde každé kino musí mít certifikaci a poslechové podmínky jsou dány např. standartem Dolby), každý má jiný televizor a pouští si zvuk přes reprobedny různých kvalit a při různých hlasitostech. Můžete si sami vyzkoušet, jak je lidský sluch lehce ošálitelný, když si budete zvyšovat a snižovat hlasitost programu podkresleného hudbou.
U zábavných pořadů je potřeba dosáhnout pocitu, že to byla opravdu velká legrace (je potřeba do něj dodat smíchy a potlesky) a že se pořad nezastavoval, nezkracoval (nutnost „přežehlit“ střihy, které byly nutné kvůli obsahu a délce pořadu). Dále je třeba nahradit mlaskání a sykání moderátorů, nahradit brepty slabikami z jiných míst, snižovat hlasitost hučících agregátů, zářivek a všudypřítomných větráků, světel a jiných technických zařízení nebo cirkulárek, které zněly v pozadí.
To vše děláme kvalitně, zodpovědně a velmi rychle, protože se předpokládá že postprodukce bude trvat v rámci hodin, nikoliv dnů.
Pro komunikaci nejen ve štábu nabízíme až 90 ks vysílaček, které lze používat společně, nebo v různých kombinacích.
Vysilačky dodáváme v odolných kufrech Explorer case po 10 ks s nabíječi.
Nabízíme 50 ks nejnovějších vysilaček Motorola DP 1400 s digitálním modulem, umožňujícím v současné době nejkvalitnější a nejsrozumitelnější komunikaci mezi vysilačkami.
Tyto vysilačky poskytují subjektivně i objektině lepší zvuk než vysilačky provozované v analogovém módu.
Zároveň jsou DP1400 naladěny tak, že mohou komunikovat na 4 kanálech se staršími osvědčenými vysílačkami Motorola GP 340 ( 22ks) nebo CP 040 ( 22ks ).
Lze tak vytvářet různě velké skupiny vysílaček podle potřeb zákazníka.
K vysílačkám po domluvě dodáváme headsety, reproduktory a náhradní akumulátory.